لباس کار مناسب برای گرم نگه داشتن شما در زمستان

  1. خانه
  2. مقالات لباس کار صنعتی
  3. لباس کار مناسب برای گرم نگه داشتن شما در زمستان
لباس کار مناسب برای گرم نگه داشتن شما در زمستان

لباس کار مناسب برای گرم نگه داشتن شما در زمستان

با کاهش دما و نزدیک شدن به هوای سرد، گرم و راحت بودن در محل کار می تواند چالش برانگیز باشد. اگر بیش از حد سرمایی هستید، به درستی توجه کردن و تمرکز کردن می تواند غیرممکن باشد، بنابراین بسیار حیاتی است که دمای مرکزی بدن تان را گرم نگه دارید تا سالم، راحت و مؤثر باشید. ممکن است شغل شما نیازمند صرف مدت زمان طولانی در هوای آزاد در شرایطی کمتر از شرایط مطلوب همچون محوطه سازی یا ساخت و ساز باشد، بنابراین حساب کردن روی لباس کار برای کمک به مقابله با سرما از اهمیت بالایی برخوردار است.

با لباس کار هایی  که مخصوص زمستان است، گرم بمانید یا متحمل عواقب آن شوید…

اینکه بگذارید بدن در محل کار بیش از حد سرد شود نه تنها ناخوشایند است، بلکه می تواند احتمال آسیب دیدگی شما را نیز افزایش بخشد. با کاهش دما، ممکن است مفاصل سفت و کمتر فعال شوند و بر انعطاف پذیری و دامنه حرکت مان تأثیر بگذارد. این مسئله به  آن معنی است که احتمال رخ  دادن درد، رگ به رگ شدن و صدمات به مراتب بیشتر خواهد بود و آسیب می تواند جدی باشد.

سرد بودن بیش از حد، علاوه براین می تواند اثرات جدی زیان آوری بر توانایی شما در توجه و تمرکز کردن داشته باشد، به طوری که بعضی از کارگران این احساس را با حواس‌پرتی و گیجی برابر می دانند؛ این مسئله می تواند قدرت تصمیم گیری را به تأخیر بیندازد، موجب اختلال در زمان واکنش دادن شود و احتمال حادثه یا جراحت را بیشتر سازد.

بیشتر بخوانید
انطباق رنگ لباس کار با شرایط محیطی کار

اینکه بگذارید بدن تان در محل کار سرد و خیس شود، با این کار نیز سبب می شوید که به مراتب بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های شایع و ناخوشایند زمستانی برای مانند آنفولانزا، سرفه و سرماخوردگی و بیماری‌های جدی‌تر قرار بگیرید. گرم ماندن به شما کمک می کند تا سلامت و ایمنی تان را حفظ کنید و به میزان چشمگیری عملکرد کاری تان بهبود می یابد.

چگونه گرم بمانم؟

بین گرم ماندن به قدر کافی و گرمای بیش از حد مرز باریکی وجود دارد و این رمز در قدرت عایق بدن پنهان است. این مسئله به، به دام انداختن گرمای طبیعی بین لباس ها اشاره دارد و این نکته کلیدی برای گرم ماندن در زمستان است.

لباس ها این امکان را به شما می دهند که درجه ی حرارت خود را کنترل کنید، زیرا در صورت گرم شدن بیش از حد می توانید به راحتی و به سرعت لباس تان را در بیاورید ( یکی از لباس های تان را در بیاورید). هرچند توصیه می کنیم وقتی به نقطه خاصی رسیدید آن را متوقف سازید.

بهترین محل جهت شروع استفاده از لباس های پایه حرارتی مانند زیرپوش شخصی است. این امر در ثابت و گرم نگه داشتن دمای مرکزی بدن به شما کمک می‌کند شما را قادر می سازد سریعا لباس های اضافه تر روی آن قرار دهید. معمولاً این اقدام به صورت عرف به یک تی شرت نازک منتج می شود- اگرچه به نظر نمی رسد محافظت زیادی ایجاد نماید، اما یک لباس اضافی ضروری می باشد که درصورتی که در معرض خطر گرم شدن بیش از حد هستید به راحتی حذف می شود.

بیشتر بخوانید
نحوه شست و شوی لباس کار

می‌توان روی تی شرت یک سویشرت یا هودی شخصی پوشید که گزینه دوم، برای محافظت از سر و گوش های تان گزینه ی عالی می باشد – بیشترین گرمایی که از دست می‌دهیم از طریق سر مان می باشد، در نتیجه گرم نگه داشتن این قسمت از بدن تان بسیار ضروری است. اغلب هودی‌ ها برای یک جنبه محافظتی بیشتر، دارای روکش خز مصنوعی یا پشم گوسفند هستند. می توان این پوشش را نیز با یک ژاکت زیپ دار ایجاد کرد که معمولاً دارای آستری از جنس پشم است و می توان در سرمای شدید و دمای پایین یک کت مقاوم مخصوص کار های سنگین به آن افزود. همچنین افزودن یک پوشش ضد آب در صورت وجود برف یا آب و هوای نامساعد، جهت محافظت از شما می تواند مفید واقع شود.

سرپوش گرم فراموش نکنید.

علاوه بر حساب کردن روی  لباس ها برای گرم نگه داشتن بدن، حفاظت شایسته از اندام‌ های زبرین بدن نیز مهم است، زیرا به سرعت می توانند قربانی یک محیط سرد شوند. اگر به دستکاری ماشین آلات یا شماره گیری نیاز دارید، یا به طور کلی با دستان خود فعالیت می کنید، سعی کنید در صورت امکان از دستکش استفاده نمائید، این اقدام می تواند یک ناجی واقعی باشد. انگشتان سرد می توانند سفت و سخت شوند و این مسئله می تواند مهارت شما را تحت تأثیر قرار دهد و همچنین احتمال آسیب دیدگی را افزایش بخشد. به طور مشابه، یک جفت جوراب کار محکم و مقاوم می تواند به گرم نگه داشتن انگشتان پا کمک کند و این امر می تواند برای کمک به حفظ تعادل شما ضروری باشد. اگر پاهای تان کرخت و بی حس شود، خطر فرود شدید، قطع انگشت پا، یا عدم تعادل به دلیل نداشتن حس را افزایش می بخشید. این جوراب ها را باید با کفش های مقاوم و مناسب محل کارتان ست کنید.

بیشتر بخوانید
در دنیا و ایران کدام مشاغل خطرناک ترین اند؟

کلاه هایی با لبه های پشم دوزی شده نیز یک افزودنی عالی برای لباس کار تان به شمار می آیند. همانطور که ذکر شد، بیشتر اتلاف گرما از طریق سر تان انجام می شود و شما می توانید با قرار دادن این افزودنی ساده روی لباس کار خود، دمای بدن تان را به میزان چشمگیری افزایش دهید و حرارت بدن تان را ثابت حفظ کنید!

سالم بمانید و هوشمندانه کار کنید!

با سردتر شدن هوا، باید گرم ماندن در محل کارتان اولویت اصلی شما باشد. می توانید با آماده کردن لباس کار خود از قبل، اطمینان حاصل کنید که برای هر اتفاقی آماده اید و احتمال آسیب، بیماری یا عملکرد ضعیف در محل کار را کاهش دهید. اهمیتی ندارد هوا چقدر ناخوشایند است، لباس ها بهترین دوست جدید شما هستند و می توانند به شما کمک کنند تا راحت و متمرکز بمانید.

اگر برای انتخاب لباس زمستانی مناسب نیاز به راهنمایی دارید، لطفاً با  ۰۳۱۵۷۴۸۹۲۳۴ تماس بگیرید یا به  info[at]kiapoosh.com ایمیل بدهید‌.