لباس پزشکی

انتخاب لباس فرم برای کارکنان یک شرکت، سازمان و یا کادر درمان به عنوان یک پوشش رسمی، سالهای متوالی است که مرسوم شده است. لباس فرم پزشکی متناسب با نظر و ایده مدیریت بیمارستان انتخاب و طراحی می شود، اما آنچه که دیده می شود در اکثر بیمارستان ها ، فرم لباس کادر درمان، ساده ، یکپارچه و بدون تجملات در رنگ های یکدست انتخاب می گردد. باید گفت که لباس کادر درمان پزشکی در انواع و اقسام متنوع در بازار تولید و عرضه می شود که می توان به روپوش پزشکی، روپوش پزشکی نانو، لباس اتاق عمل و انواع البسه برای کادر خدمات و مخصوص بیماران اشاره نمود. اما در هنگام خرید می بایست به جنس پارچه، کیفیت دوخت و قیمت مناسب آن توجه نمود. روش های متعددی برای خرید و فروش لباس کادر درمان وجود دارد. تولید و فروش اینترنتی لباس پزشکی ارزان قیمت در صورتی که از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار باشد، می تواند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

کیفیت جنس پارچه در لباس کادر درمان

جنس پارچه به کار رفته در روپوش پزشکی با توجه به محیط بیمارستان که در ارتباط نزدیک با انواع میکروب ها، ویروس ها و عفونت ها می باشد، می بایست از بهترین و مقاوم ترین نوع پارچه انتخاب و تهیه شود. جنس لباس می بایست نفوذ ناپذیر در برابر انواع عفونت ها باشد و در هر بار شستشو بدون آنکه آسیبی به بافت پارچه وارد آید، قابلیت استریل کردن را داشته باشد. از این رو برای بخش های مختلف از پارچه های مختلفی به عنوان روپوش کادر درمان استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید
قیمت روپوش پزشکی با بهترین کیفیت در بازار های اینترنتی

لباس فرم پزشکی

۱-لباس مخصوص اتاق عمل: عموماً برای پزشکانی که در اتاق عمل رفت و آمد دارند، روپوش هایی از جنس پنبه با قابلیت چند بار استریل شدن، انتخاب می گردد. رنگ پارچه نیز حول محور سبز و یا آبی است، چرا که انتخاب رنگ سفید، سبب تنگی و انقباض چشم می شود. انتخاب رنگ سبز و یا آبی در اتاق عمل به آن علت است که رنگ قرمز خون بیمار در همجواری با رنگ سبز و یا آبی، می تواند از ایجاد خطای چشمی برای پزشک تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورد.

۲-لباس پزشکان: لباس  پزشکی معمولاً در رنگ سفید، ساده و بدون هیچ طرح و نقشی انتخاب می شود. انتخاب رنگ سفید علاوه بر آرامشی که در بیمار به وجود می آورد در تسهیل روند بیماری وی نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود. معمولاً جنس آن از پلی استر و یا پنبه به صورت یک تکه و یا دو تکه انتخاب می شود. همچنین لباس پزشکی می بایست طوری طراحی شود که از عکس العمل سریع پزشک در مواقع اضطراری ممانعت نکند.

لباس کادر خدمات: کادر خدمات نیز چون در تماس مستقیم با انواع آلودگی ها و عفونت های مصری می باشند، می بایست از پارچه هایی که مقاوم در برابر نفوذ میکروب ها و در برابر شستشوی مکرر مقاوم می باشند، انتخاب شوند.

لباس بیماران: بیماران با توجه به مدت زمانی که در بیمارستان بستری می باشند، می بایست از لباسی راحت، مقاوم و اینکه حساسیت زا نباشد، استفاده کنند. معمولاً برای بیماران از لباس هایی از جنس تترون و ترگال که در انواع و اقسام متنوع وجود دارد، استفاده می شود.

بیشتر بخوانید
چرا طراحی و تهیه ی یونیفرم کار برای خانم ها حرکت هوشمندانه ای است؟

لباس کادر پزشکی

کاربرد استفاده از لباس های یکبار مصرف در کادر درمان

در کنار انتخاب و استفاده از لباس هایی که چند بار قابل شستشوی می باشند، استفاده از لباس، دستکش، کلاه و ماسک یکبار مصرف نیز به بازار پزشکی ارائه شده است. جنس این گونه پارچه ها که در طرحهای ساده و یا چهارخانه انتخاب می شوند معمولاً دارای وزنی سبک بوده و بیشتر از جنس فلامنت و یا فلامنت پنبه ای می باشند که در رنگ های صورتی، سبز و آبی انتخاب می گردند. همچنین استفاده از پارچه هایی از جنس اس ام ام اس ssmms  که از دو لایه ملت بلون به همراه سه لایه اسپان باند تشکیل شده است نیز از ورود انواع باکتری ها و میکروب ها جلوگیری به عمل می آورد.

استفاده از لباس های یکبار مصرف نه تنها می تواند در کاهش هزینه های بیمارستان همچون شستشوی مکرر لباس ها با مواد ضدعفونی کننده که می تواند هزینه بر باشد را کاهش دهد بلکه به لحاظ رعایت اصول و قوانین بهداشتی نیز امری مهم و حائز اهمیت می باشد.

تولید و فروش اینترنتی لباس پزشکی ارزان قیمت

انتخاب و خرید لباس پزشکی به صورت اینترنتی سبب حذف واسطه ها گشته و در نتیجه خریدار به صورت مستقیم و با قیمتی مناسب می تواند کالای خود را تهیه نماید. از این رو کادر مجرب و حرفه ای”کیاپوش” در زمینه تولید و فروش اینترنتی لباس پزشکی ارزان قیمت با کیفیت عالی سالیان سال است که در این زمینه فعالیت می نماید و توانسته است در بازار پر جنب و جوش لباس های فرم، اسم و رسم معتبری کسب نماید

بیشتر بخوانید
آشنائی با نحوه تولید لباس بیمارستانی با بهترین کیفیت