دلایل تنوع زیاد در رنگ بندی لباس کار

با گذشت زمان وپیشرفت سریع صنعت وتکنولوژی و تنوع نیاز های جوامع امروزی،به وجود آمدن هزاران شغل جدید که در گذشته نبوده منجر شده که  به تبع فعالیت های شغلی افراد نیز نسبت به قبل تخصصی تر شده است.

شرایط اقلیمی و آب و هوایی محل کار متناسب است با انتخاب رنگ لباس .در واقع تنوع در رنگ بندی لباس کار باعث می شود که از شرایط سخت محیطی  و جوی تا حد زیادی می کاهد و به آسان کردن کردن فعالیت کمک بسزایی می کند.

چگونه انتخاب رنگ مناسب یک لباس کار می تواند  به طول عمر آن بیافزاید؟

شاید در نگاه اول ارتباط مستقیمی میان رنگ مناسب لباس کار با طول عمر آن نباشد ولی با کمی دقت بیشتر در این قضیه متوجه می شویم که اگر رنگ لباس انتخابی با شرایط محیطی کار هم خوانی نداشته باشد تمامی آثار آلودگی به آسانی بر روی لباس کار نمایان می شود و در مواقعی نیز این آثار از روی لباس پاک نخواهند شد و علاوه بر این باعث از بین رفتن طرح لباس می شود و فرد را مو جاب به خرید دوباره لباس کار قبل از تمام شدن عمر مفید آن می کند. اما در صورت هماهنگی بین لباس کار با محیط فعالیت حتی اگر آثار آلودگی از روی لباس پاک نشود مشکلی برای ظاهر لباس پیش نمی آید.

اگر رنگ لباس کار را از میان رنگ های شاد تر انتخاب کنیم باعث ایجاد نشاط در روحیه کارکنان می شود و علاوه بر آن راندمان کار افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید
اهمیت استفاده از لباس کار