با دیدن چه نشانه‌هایی باید بفهمیم زمان تعویض لباس کار است؟

  1. خانه
  2. مقالات لباس کار صنعتی
  3. با دیدن چه نشانه‌هایی باید بفهمیم زمان تعویض لباس کار است؟

داشتن یک لباس اداری مرتب و تمیز می‌تواند تصویر ویژه‌ای از برند شما روی ذهن مخاطبان باقی بگذارد. برخی از افراد گمان می‌کنند که لباس‌های کار تنها زمانی باید تعویض شوند که دچار پارگی یا سوختگی می‌شوند. این تصور کاملا غلط است. نشانه‌ها و علائمی وجود دارد که بیان می‌کند زمان تعویض لباس کار فرا رسیده است. به یاد داشته باشید که پوشیدن یک لباس کهنه و نامنظم در محل کار، علاوه بر تاثیرات منفی روی مشتری، جایگاه اجتماعی برند شما را نیز کاهش خواهد داد. بنابراین سعی کنید با خواندن این مقاله از سایت کیاپوش، لباس فرم پرسنل خود را در زمان مناسب تعویض کنید.

چرا لباس کار را باید پس از مدت زمانی عوض کرد؟

برخلاف تصورات غلط درباره زمان تعویض لباس کار، باید این قبیل از فرم‌های کار را پس از زمان مشخصی تعویض کنید. استفاده از یک لباس کهنه، علاوه بر خطراتی که برای سلامت کارکنان به همراه دارد، می‌تواند بر میزان راندمان کاری نیز موثر باشد.

علم روانشناسی نیز به خوبی نشان می‌دهد که پوشیدن لباس نو، باعث افزایش روحیه کاری کارکنان خواهد شد. همچنین استفاده از لباس‌های کار تازه با رنگ‌های مناسب می‌تواند نقش مهمی بر سلامت روحی کارکنان داشته باشد و اعتماد به نفس کارمندان را بالا ببرد. چرا که لباس تازه و خوشرنگ یک منبع انرژی در محل کار محسوب می‌شود.

نشانه‌های زمان تعویض لباس کار

نشانه‌های زیادی بیانگر زمان عوض کردن لباس اداری می‌باشد. بسیاری از این علائم در ظاهر لباس نمایان خواهند شد. به عنوان مثال فعالیت زیاد در فصول گرم و شستشوی مداوم لباس کار می‌تواند سبب فرسوده شدن آن شود. همچنین ممکن است که یک فرم در زمان کار دچار پارگی یا سوختگی شود. در همه‌ی این موارد باید لباس خود را عوض کنید. اما همه نشانه‌ها ظاهری نیست.

بیشتر بخوانید
5 مزیت غیر متداول لباس فرم ها که ممکن است از آنها بی خبر باشید!

در ادامه به برخی از نشانه‌های دیگر تعویض لباس کار می‌پردازیم:

  • تغییر نام برند

در صورتی که بخواهید روزی نام برند خود را تغییر دهید، مسلما باید بدانید که زمان تعویض لباس کار کارکنان شما نیز فرا رسیده است. تعویض لباس می‌تواند علاوه بر جنبه‌های روحی روانی، بر بازاریابی برند شما نیز موثر باشد.

  • کاهش کیفیت لباس کار

اولین چیزی که از برند شما به چشم مشتری خواهد آمد، لباس کار است. برای این که قضاوت‌های اولیه مثبتی را به سوی برند خود جذب کنید، باید از لباس‌های باکیفیت استفاده کنید. مثلا اگر کارمندان شما در محیط آشپزخانه فعالیت می‌کنند، باید فاصله زمانی تغییر لباس‌ها را کوتاهتر کنید. با هر تغییری در کیفیت لباس مانند تغییر رنگ، پارگی یا سوختگی، بور شدن رنگ و یا نازک شدن باید به فکر تعویض لباس پرسنل باشید.

تغییر لباس در صورتی که در یکی از مشاغل پرخطر فعالیت می‌کنید، بسیار مهم است. در این صورت حتما پیش از پوشیدن لباس، یک بار به طور کامل آن را بررسی کنید تا آسیبی روی آن نباشد. چرا که در صورت کوچکترین آسیبی در لباس ممکن است خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری در حین کار به کارمندان وارد شود.

  • تغییر فصل

یکی از نشانه‌های زمان تعویض لباس کار، تغییر شرایط آب و هوایی است. در صورتی که قصد خرید لباس کار دارید، باید یک فرم متناسب با فصل حاضر خریداری کنید. این کار باعث افزایش رضایت کارمندان نیز خواهد شد. پوشیدن یک لباس گرم در تابستان و یا استفاده از یک فرم نامناسب در فصول سرد سال می‌تواند علاوه بر کلافگی کارکنان، بازدهی کار را نیز کاهش دهد. بنابراین وظیفه‌ی یک کارفرما این است که یک لباس مناسب برای کارمندان خود تهیه کند.

  • تغییر ترندها
بیشتر بخوانید
لباس کار مناسب برای گرم نگه داشتن شما در زمستان

بسیاری از کسب و کارها برای باقی ماندن در عرصه رقابت در یک صنعت، محکوم به دنبال کردن ترندهای جدید هستند. در این دست از مشاغل هماهنگ کردن لباس کار متناسب با تغییرات ترندها ضروری است. دقت کنید که برخی از ترندها کوتاه مدت هستند. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری، ابتدا تعیین کنید که آیا این تغییر می‌تواند برای تجارت شما مفید باشد؟ چنانچه جواب پرسش مثبت باشد، باید بدانید که به یکی از نشانه‌های زمان تعویض لباس کار پی برده‌اید. پس بهتر است که لباس کار کسب و کار خود را عوض کنید.

می‌توانید علاوه بر افزایش راندمان کاری، اعتماد مشتری‌های خود را نیز جلب کنید. در این مقاله به بررسی زمان تعویض لباس کار خواهیم پرداخت.
می‌توانید علاوه بر افزایش راندمان کاری، اعتماد مشتری‌های خود را نیز جلب کنید. در این مقاله به بررسی زمان تعویض لباس کار خواهیم پرداخت.

میانگین زمانی برای تعویض هر لباس کار در هر صنعت

همانطور که اشاره کردیم، داشتن یک لباس فرسوده و رنگ و رو رفته می‌تواند علاوه بر تاثیرات روحی بدی که روی کارکنان می‌گذارد، ذهن مشتری را علی الخصوص در برخورد اولیه به سمت و سوی منفی بکشاند. بنابراین انتخاب یک لباس تمیز و نو می‌تواند نشانگر احترام به مشتری و در نهاین جلب رضایت آن‌ها است.

به طور کلی هر صنعتی باید حداقل هر ۶ ماه یکبار (یعنی به طور میانگین سالی دو بار) اقدام به تعویض لباس کارکنان خود باشد. این زمان بسیار عالی است. چرا که تمامی شرایط جوی، محیطی و سایر موارد در نظر گرفته خواهد شد.

با رعایت نکات زیر تعویض لباس را به تاخیر بیندازید

تعویض لباس کار در بعضی از صنایع کا تعداد کارکنان زیادی دارد، چندان صرفه‌ی اقتصادی ندارد. همچنین برخی از صنایع که جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند، از لباس فرم‌های گران قیمتی برای افزایش ایمنی در کار استفاده می‌کنند. در چنین مواقعی می‌توان با انجام چند نکته زمان تعویض لباس کار را به تعویق انداخت. در ادامه با برخی از این نکات آشنا خواهیم شد:

  • انتخاب لباس اداری با رنگی متناسب با کار
  • پرهیز از شستن بیش از اندازه
  • شستن لباس کار با آب سرد
  • عدم قرار دادن لباس در معرض مواد شیمیایی یا ترکیبات مخرب
  • پرهیز از قرار دادن لباس کار به طور مستقیم زیر نور آفتاب
  • جلوگیری از قرار دادن لباس کار در معرض رطوبت و درجه حرارت بالا
بیشتر بخوانید
انواع لباس های رستورانی

خشک کردن لباس کار روی بند رخت و عدم خشک کردن لباس با ماشین خشک کن

خرید لباس پس از رسیدن زمان تعویض لباس کار

اکنون که با نشانه‌های زمان تعویض لباس کار آشنا شدید، می‌دانید که تعویض لباس در زمان مقرر چه تاثیری در روحیه کارکنان و همچنین برندسازی خواهد داشت. بنابراین برای افزایش راندمان کاری کارکنان و از سویی جلب رضایت مشتری باید به دنبال خرید لباس کارهای نو و متناسب با شرایط مدنظر باشید. همه‌ی این مطالب در مقاله بحث شد. چنانچه تمایل دارید لباس کار مناسبی تهیه کنید، فروشگاه آنلاین کیاپوش با برخورداری از انواع لباس کار صنایع مختلف بهترین گزینه است.