یک پزشک با توجه به حرفه‌ی خود باید همیشه از یک لباس فرم پاکیزه و تمیز استفاده کند. اگر به دنبال خرید یک لباس فرم پزشکی هستید، در این مقاله از کیاپوش قصد داریم یک راهنمای جامع درباره انتخاب، خرید و قیمت روپوش پزشکی ارائه دهیم. بنابراین این مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم در هنگام خرید روپوش پزشکی

پیش از پرداختن به قیمت لباس فرم پزشکی اجازه دهید ویژگی‌های یک لباس خوب برای پزشک و بیمار را بررسی کنیم. بسیاری از افراد با شنیدن عبارت روپوش پزشکی، تعبیری جز یک لباس سفید ندارند. بهتر است بدانید که:

  • یک لباس خوب برای بیمار باید دارای ویژگی‎‌های زیر باشد:

باید حتما آنتی باکتریال بوده و مریض را دچار حساسیت نکند. جنس پارچه در انتخاب چنین فرمی بسیار مهم است. معمولا در این لباس‌ها از پارچه‌های تترون و ترگال استفاده می‌شود. جنس این فرم‌ها باید به گونه‌ای باشد که پس از چندین بار شستشو، استریل آن از بین نرود. همچنین پارچه‌ی این لباس باید در برابر مواد ضدعفونی کننده مقاوم باشد. در صنعت رنگرزی به این رنگ‌ها به اصطلاح ضد آب ژاول اطلاق می‌شود.

  • یک لباس خوب برای پرسنل باید دارای ویژگی‎‌های زیر باشد:

روپوش‌های پزشکی باید به رنگ سفید بوده و عاری از هرگونه تجملات باشند. البته از آن جا که استفاده‌ی بیش از حد از رنگ سفید، باعث انقباضات چشمی خواهد شد، بنابراین در اتاق‌های عمل و زایمان، پرسنل از رنگ سبز استفاده می‌کنند.

فارغ از اینکه قیمت روپوش پزشکی چقدر باشد، این لباس‌های یک تکه یا دو تکه که از جنس پلی استر  و یا پنبه تولید می‌شوند، باید علاوه بر مقاومت از لحاظ جنس، مانع حرکات سریع پزشکان نشود. همچنین بهتر است که این لباس‌ها در مقابل شستشو مقاوم باشند.

بیشتر بخوانید
نگاهی به مزایای لوگو دوزی

دلیل استفاده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از لباس‌های فرم پزشکی

یکی از مهمترین دلایل پوشیدن لباس فرم در مراکز درمانی، داشتن یک حفاظ در برابر خطرات احتمالی است. به عنوان مثال اگر مریضی زخمی باشد، در صورتی که از یک لباس مناسب و تمیز استفاده نکرده باشد، ممکن است دچار عفونت و مشکلات احتمالی بعدی شود. به دلیل کاهش آلودگی‌ها، استفاده از لباس فرم برای پزشک و بیمار یکی از ملزومات است.

از سوی دیگر افراد باید بتوانند پرسنل، پزشک و پرستار و سایر عوامل بیمارستان و مراکز درمانی را تشخیص دهند که این دلیل دیگری برای الزام به پوشش فرم است. دقت کنید که رنگ سفید باعث تقویت روحیه بیماران نیز خواهد شد.

بهترین پارچه برای لباس فرم پزشکی

در این بخش قصد داریم تا قبل از پرداختن به قیمت لباس فرم پزشکی درباره جنس لباس‌های پزشکی اطلاعات بیشتری کسب کنید:

  • لباس‌های مخصوص اتاق عمل از جنس‌های پنبه‌ای ساخته می‌شوند و به طور معمول قابلیت چند بار استریل دارند. این لباس‌ها اکثرا به رنگ‌های سبز و آبی تولید می‌شوند. دلیل این کار این است که در صورت ریختن لکه خون روی آن به خوبی دیده شوند.
  • لباس‌های پزشکی نیز اکثرا از جنس پلی استر و پنبه ساخته می‌شوند. این فرم‌ها یک دست بوده و راحتی و مقاومت بالا از ویژگی‌های بارز این روپوش‌ها می‌باشد.
  • اگر به دنبال خرید لباس خدمات بیمارستان هستید، این فرم نیز در فروشگاه اینترنتی کیاپوش موجود می‌باشد. این لباس‌ها باید از مقاومت خاصی بهره مند باشند تا در برابر نفوذ مواد ضد عفونی خطرناک، آسیب نبینند. برای این امر در این دست از لباس‌ها از قابلیت ضد آب ژاون استفاده می‌شود. این قابلیت باعث ثابت ماندن رنگ لباس خواهد شد.
  • لباس بیمار نیز اکثرا از جنس تترون و ترگال تولید می‌شود. این لباس‌ها باید برای کاربردهای مختلف و برای مکان‌ها متنوع طراحی شوند. لباس افراد باردار و یا لباس نوزادان تازه متولد شده ضمن تفاوت‌هایی که دارد، باید از لحاظ سایز نیز مختلف باشد.
بیشتر بخوانید
آیا می‌دانید پارچه ویسکوز چیست؟

اکنون که با جنس فرم‌های مختلف آشنا شدید، شاید تمایل داشته باشید این روپوش‌ها را خریداری کنید. به همین جهت و برای اطلاع از قیمت روپوش پزشکی سایت کیاپوش بهترین گزینه است.

قیمت روپوش پزشکی در سایت کیاپوش

کیاپوش، فروشگاه اینترنتی انواع لباس کار با بهره گیری از بهترین لباس‌های موجود برای کادر پزشکی، آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد. کافی است کیفیت و قیمت لباس فرم پزشکی در کیاپوش را با سایر فروشگاه‌های مشابه مقایسه کنید تا به تفاوت‌های ویژه محصولات ما پی ببرید. برای خرید لباسهای فرم پزشکی با بهترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید و یا با کارشناسان در ارتباط باشید.