در دنیا و ایران کدام مشاغل خطرناک ترین اند؟

  1. خانه
  2. اخبار کیاپوش
  3. در دنیا و ایران کدام مشاغل خطرناک ترین اند؟

در دنیا و ایران کدام مشاغل خطرناک ترین اند؟

تعداد زیادی از شهروندها هر روزه بعد از بیدارشدن از خواب به سر کار می روند .خطرات زیادی درحین کار کردن جان آنها را تهدید می کند. تفاوتی ندارد راننده کامیون باشید، کارگر ساختمانی یا خلبان و کارمند. همیشه خطراتی در محیط کار درکمین است، که شما می توانید با استفاده از تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی این خطرات را کمتر وبه حداقل برسانید. بر اساس استانداردهایی وجود دارد مشخص شده که خطرناک‌ترین مشاغل جهان شامل چه مشاغلی است و استانداردهایی وجود دارد که ریسک را به صفر می رساند. سازمان بین المللی کار در سال۲۰۱۸ ده شغل را به عنوان خطرناک‌ترین مشاغل جهان در صنایع گوناگون شناسایی و معرفی کرد.

که ما در زیر این مشاغل و تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای آنها را با جزئیات بیشتری برای شما ارائه شرح می‌دهیم.

در مشاغل چوب بری،کارگران چوب بری تجهیزات ایمنی ضد برش

برطبق آماری که نیوزویک اعلام کرده، سالانه از هر ۱۰۰۰۰ کارگر ۹۲گارگر چوب بر مجروح می شوند. استفاده کردن کارگر از اره برقی، افتادن آنها از درختان یکی ازبزرگترین خطرات برای این کارگران است که این شغل را به خطرناک‌ترین شغل دنیا تبدیل کرده است. به همین منظور وسایل حفاظتی نظیر لباس کار مناسب، کفش کار مناسب، دستکش ضد برش،کلاه کار صنعتی و غیره. استفاده از آن نسبت به بقیه ی مشاغل سخت‌تر می‌باشد.

مشاغل خطرناک کدامند؟
مشاغل خطرناک کدامند؟

شغل ماهی گیری و تجهیزات ایمنی واترپورف

ممکن است بیشتر مردم فکر کنند ماهیگیری در دریاچه آرامش را به همراه می آورد، اما باید بدانیدکه ماهیگیری رده ی دوم از مشاغل  خطرناک دنیارا به خود اختصاص داده است. طبق آماری که ازنیوزویک گزارش شده است از هر ۱۰۰۰۰۰ کارگر، ۸۶ نفر در حال ماهیگیری جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید
اهمیت استفاده از لباس کار

بزرگترین خطراتی که ماهیگیران را تهدید می‌کند مجروح یا کشته شدن ماهیگیران غرق شدن آنها و آب و هوای بد و آسیب به وسایل نقلیه آنهاست(قایق) است. به منظور کاهش این خطرات ماهیگیر موظف است از لباس کار زمستانی ضد آب مناسب، استفاده از وسایل ایمنی روی آب و …. استفاده کند.

شغل خلبانی، مهندسی پرواز و تجهیزات ایمنی صنعت هوایی

شاید فکر کرده باشید که رانندگی کردن خطرناکتر از پرواز است، اما متأسفانه خلبانان در سرتاسر دنیا بیشتر از افرادی که شغلشان رانندگی است درمعرض خطرهستند و جان خود را از دست می دهند. بنابر آمارگرفته شده، از هر ۱۰۰۰۰ نفر کارمندهای این شغل ها درسال ۷۵ خلبان و مهندس پرواز در تصادفات هوایی جان خود را از دست می دهند. برای تهیه انواع لباس‌کار خلبانی به سایت کیاپوش مراجعه کنید.

تعمیر سقف کاذب و تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع

کار،کارگران این مشاغل عمدتاً بر روی پشت بام خانه ها و ساختمان ها است.

و بزرگترین خطری که آنها با آن روبرو هستند واضح و آشکار است، سقوط از ارتفاع. به دلیل خطراتی که این شغل دارد سالانه ۱۰۰ نفر را به کام مرگ می‌کشاند. اما امروزه تجهیزات کار در ارتفاع توانسته اند خوشبختانه این آمار را مدیریت کند.کارفرما موظف است با خرید لباس کار مناسب، کفش کار، خرید کلاه ایمنی و …. جان یک تعمیرکار ساختمانی را از مرگ حتمی نجات دهد. البته استفاده کردن از تجهیزاتی مانند هارنس، گیره، نردبان مناسب و … نیز مطلوب است

لباس کار شبرنگ و رفتگری

در دنیا ودر اکثر جوامع شهری رفتگران را پزشک دوم شهر می شناسند. رفتگران با جمع‌کردن زباله ها در اطراف شهرها، به تمیز نگه داشتن جامعه کمک اساسی می کنند. کار آنها ممکن است ساده باشد اما بسیار خطرناک است. خطری بزرگی که جان این افراد را تهدید می کند تصادف است. استفاده ی‌رفتگران از لباس کار روشن، دستکش های محافظ  و کلاه ایمنی مناسب می تواند خطر تصادف با وسایل نقلیه را کمترکند. طبق آمارهای گرفته شده معین شده که سالانه ۳۴ کارگر از ۱۰۰۰۰۰ کارگر در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند

بیشتر بخوانید
پارچه ترگال

تجهیزات ایمنی ساختمانی و کارگاهی

مطمئنا کار کردن بر روی سازه های فلزی بلند بدون خطر نیست. استفاده از تجهیزات ارتفاع کارامروزه به این کارگران تاحدودی کمک کرده است، اما همچنان تعداد ۲۵ کارگر در سراسر دنیا بر اثر لغزیدن و سقوط وافتادن و همچنین سقوط فلزات بر روی آنها جان خود را از دست می دهند. این کار اهمیت استفاده از کفش کار مناسب را نشان می دهد. استفاده کردن از کفش کار مناسب درحین کار، احتمال لیز خوردن و سر خوردن و افتاذن را بسیار کمتر می‌کند. استفاده از کلاه ایمنی مناسب هم به کم‌کردن صدمات ناشی از اشیاء کمک شایانی میکند.

لباس ایمنی برای مشاغل پرخطر

از لباس های محافظ و ماشین آلات سنگین استفاده کنید

امروزه همه آگاه هستند که آمار مرگ و میر برای انواع رانندگان بسیار بالااست. این عدد مرگ و میر برای رانندگان وسیله های نقلیه سنگین نظیرد کامیون و … بیشتر از سایروسایل نقلیه است. طبق آمار سالانه ۹۱۸ نفر از رانندگانی که با وسایل نقلیه سنگین رانندگی می کنند بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که آماری دردناک و ناراحت‌کننده است.

تجهیزات ایمنی مهندسین و ناظران ساختمانی

شاید برایتان جای تعجب باشد اما تعداد مهندس هایی که در کارگاه های ساختمانی تصادف می کنند از کارگرانی که در این محیط دچار مشکل می شوند بیشتر است. درسال۱۸ مهندس ناظر به خاطر سهل انگاری در ساخت و ساز جان خود را از دست می دهند.گاها از ارتفاع می افتند و گاها وسایل و چیزهایی  از ارتفاع بر سرشان می افتد. ظاهراً توجه نکردن به ایست های بازرسی امنیتی  اصلی‌ترین دلیل این اتفاقات است. عامل اصلی این مشکل ها استفاده کردن نادرست از کلاه ایمنی، کفش کار ایمنی و تجهیزات کار در ارتفاع است.

بیشتر بخوانید
تعریف گرما زدگی و راه های پیشگیری از آن

تجهیزات باغبانی و ایمنی ضد بریدگی

باعث تعجب است که کار ظریف و ساده ای مثل باغبانی در آخر این لیست قرار دارد. ولی باغبان ها اکثرا با ابزار تیز وبرنده کار می‌کنند. باغبان ها نیاز دارند به چمن زدن، درخت کاشتن، بریدن بوته ها و همه این کارها را فقط با وسایل و ابزارهای تیز می توانند انجام دهند. باید بدانید که در صورت غفلت کردن از استفاده تجهیزات ایمنی مناسب، این گروه چه خطراتی را تهدید می کند. استفاده کردن باغبان ها از لباس کار راحت و ضخیم، خرید ‌و استفاده از دستکش ضد برش و کفش کار مناسب لازم و ضروری میباشد. ۱۷٫۴ درصد از مرگ و میرهای کاری و شغلی مربوط به این حرفه است که از میانگین جهانی ۵برابر بیشتراست. پیشنهاد ما خواندن آیین نامه حفاظت فردی در این رابطه است.

گروه طراحی و تهیه لباس کیاپوش با تهیه انواع لباس کارهای صنعتی و حرفه ای درکنار شما عزیزان آماده خدمات رسانی است. برای تهیه انواع لباس کار به فروشگاه کیاپوش مراجعه کنید